Doprava nad 499 Kč zdarma. Platby na dobírku, převodem, online.

Nejčastější důvody proč nelze zaplatit kartou

1. Platbu blokují cookies nebo rozšíření ve vašem prohlížeči

Některá rozšíření v prohlížeči, nebo cookies a další soubory mohou platbu blokovat. Mezi nejčastější rozšíření, která platbu blokují, jsou blokátory reklam. Můžete tedy zkusit:

  • smazat cache uložené v prohlížeči pomocí klávesové zkratky Ctrl+ Shift+R
  • dočasně vypnout rozšíření ve vašem prohlížeči

Nejlépe uděláte, pokud platbu provedete v jiném prohlížeči nebo anonymním okně.

2. Zmáčkli jste tlačítko Zpět

Pokud potvrdíte volbu Zaplatit, ale poté zmáčknete tlačítko Zpět, platba neproběhne

Kdy se to stává?

  • Na poslední chvíli chcete změnit některé údaje v objednávce, a tak zmáčknete Zpět
  • Platíte na mobilu a v procesu platby zmáčknete Zpět v domnění, že se vracíte na stránku e-shopu. Platba se tím přeruší. 

3. Zavřeli jste okno platební brány křížkem

Tento případ je podobný předcházejícímu. Kliknutím na křížek zavřete dialogové okno, nebo celý prohlížeč.

Zavření dialogového okna v momentu, kdy probíhá platba, platbu přeruší. Že se jedná o pěknou paseku potvrzuje i naše manažerka zákaznické podpory Jana: Často se stává, že zákazníci platí online bankovním převodem (tzv. tlačítkem) a poté, co potvrdí platbu ve svém internetovém bankovnictví, zavřou prohlížeč, nebo dialogové okno. Právě v tento moment se platba zpracovává a kliknutí na křížek způsobí, že se platba nedokončí”.

4. Platba má časové omezení

Každá platba má nastavený časový limit, ve kterém je nutné platbu dokončit.

V opačném případě dojde k vypršení platby a platba neproběhne.

Po vypršení časového limitu k zadání platby se objeví stav: Platba vypršela.

5. Došlo k výpadku platební brány nebo probíhá její odstávka

Někdy se může stát, že chcete zaplatit, ale platba se nepodaří, protože došlo k nečekanému výpadku platební brány. V takovém případě je třeba počkat na obnovení služeb.

Jednou za čas provádíme údržbu našich systémů, kdy potřebujeme úplně vypnout platební bránu. K těmto údržbám dochází zpravidla v nočních hodinách, kdy je provoz platební brány minimální.

6. Vaše karta nemá povolené internetové platby

Tento problém je častý u nově vydaných karet.

Pokud obdržíte od banky novou kartu, zkontrolujte si ve vašem internetovém bankovnictví, že má vaše karta povolené internetové platby. Pokud ne, platby si v bankovnictví povolte, případně kontaktujte vaši banku.

7. Překročili jste limit na vaší kartě

Pokud máte na vaší kartě nastavené limity pro internetové platby a tento limit překročíte, banka platbu zamítne.

Na kartě mohou být nastavené tyto limity:

  • objemové – maximální povolená částka za jednu platbu, nebo denní finanční limit na uskutečněné transakce
  • na počet plateb – povolený počet plateb za jeden den

Limity si upravte ve vašem bankovnictví, a platbu zkuste znovu.

 

8. Vaše karta expirovala

S kartou, které vypršelo datum expirace (datum expirace najdete na vaší platební kartě), nezaplatíte.

K platbě vždy používejte kartu s aktuálním datem platnosti.

9. Platíte kartou vydanou v cizím regionu

Pokud se snažíte zaplatit kartou vydanou u zahraniční banky, můžete narazit. Některé české e-shopy nepřijímají platby kartami z cizích regionů.

V takovém případě kontaktujte e-shop a pokud vám potvrdí, že zahraniční karty nepřijímá, použijte k platbě českou kartu.

10. Zadali jste špatný ověřovací kód nebo kód 3D Secure

Někdy se stane, že se chybička vloudí a vy špatně opíšete některý z číselných údajů. Nejčastěji je problém s:

  • číslem karty
  • CVC kódem
  • kódem 3D Secure, který zasílá vaše banka
 
 

Chybně zadaným údajům lze předcházet pomocí funkce zapamatování karty, u které se nemusejí údaje z karty pokaždé zadávat nebo online bankovním tlačítkem, kde je bankovní příkaz již předvyplněný.

 

 

 

 

11. Došlo k výpadku  internetového spojení

Co se stane při náhlém výpadku internetového spojení, nebo elektřiny je asi jasné. Platba nemůže být dokončena.

Problém náhlého přerušení internetového spojení je častý u uživatelů, kteří mají slabý router, nebo se nacházejí na místě, kde není dobrý signál. V takovém případě je vhodné počkat na opětovné spojení a platbu provést znova.

 

Kontrolujte stav platby v e-mailu

Po každém pokusu o online platbu prostřednictvím GoPay brány vám zasíláme na e-mail uvedený v objednávce stav platby. V tomto e-mailu si můžete zkontrolovat, v jakém stavu se vaše platba nachází.

Pokud máte s platbou jakýkoliv problém a myslíte si, že výše uvedené důvody nezdařilé platby se vás netýkají, kontaktujte nás na e-mail podpora@gopay.cz.